Una dintre cele mai importante decizii pe care trebuie sa le luam atunci cand incepem o afacere online este alegerea unui nume de domeniu potrivit. Aceasta decizie va contribui la succesul (sau esecul) campaniei de optimizare SEO sau al campaniilor de promovare pe retele sociale. In acest articol vom vedea de ce numele domeniului este important pentru SEO si pentru marketing-ul pe retelele sociale (SMM).

Numele domeniului trebuie sa contina cuvinte cheie?

O lunga perioada de timp cuvintele cheie erau un “must-have” cand venea vorba de cumpararea unui domeniu nou. Aceasta tehnica ajuta la cresterea ratei de click-uri in motoarele de cautare. Unii folosesc si astazi aceasta tehnica, dar mai are ea vreun efect?

Multi webmasteri cumparau EMD-uri (exact matching domains = nume de domenii formate doar din cuvinte cheie) pentru a beneficia de o pozitionare mai buna in paginile cu rezultate. De exemplu, daca cineva vroia sa vanda mere verzi, atunci EMD-ul cumparat era de forma mereverzi.ro. Nu cu mult timp in urma, aceasta tehnica beneficia de urmatoarele avantaje:

  • prezenta cuvintelor cheie in numele domeniului era un factor de pozitionare
  • ancora era aceiasi cu numele domeniului

Cu toata acestea, update-urile Google au facut ca EMD-urile sa nu mai fie la fel de utile ca inainte. Acest studiu arata ca pozitia medie a EMD-urilor a scazut de la #13.4 la #26.6.

Datorita schimbarilor majore care se fac din 2010 la algoritmii motoarelor de cautare, multi webmasteri cred ca EMD-urile sau domeniile care contin si cuvinte cheie vor deveni din ce in ce mai putin importante din punct de vedere SEO. Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa se renunte la EMD-uri, ci doar ca EMD-urile nu ar trebui sa fie factorul principal atunci cand se cumpara un domeniu nou.

Brand-urile sunt mai importante decat cuvintele cheie

Un domeniu care contine cuvinte cheie are mici avantaje, dar in alegerea unui nume de domeniu trebuie sa se tina cont de cat de usor poate fi transformat acesta intr-un brand.

Brand-ul este important iar numele domeniului este fundatia pe care se va construi brand-ul. Domeniul reprezinta elementul pe care utilizatorii  il tin minte, il distribuie pe retelele sociale si pe care il folosesc pentru a identifica o companie in mediul online.

Chiar daca unii webmasteri cred ca SEO implica doar cuvinte cheie si backlink-uri, in realitate Google prefera brand-urile, iar primul pas in constructia unui brand o reprezinta numele domeniului.

Brands are the solution, not the problem. Brands are how you sort out the cesspool. Brand affinity is clearly hard wired. It is so fundamental to human existence that it’s not going away.

Eric Schmidt, Google CEO

Sfaturi in alegerea numeleui domeniului

  1. Daca site-ul va fi in limba engleza, alege un domeniu .com (75% din numarul total de domenii au extensia .com), iar daca acesta va fi in limba romana, alege un domeniu .ro.
  2. Alege un domeniu usor de retinut.
  3. Alege un domeniu relevant afacerii tale. Gandeste-te la un nume care va transmite utilizatorilor serviciile pe care le oferi inainte ca acestia sa viziteze efectiv site-ul.
  4. Alege un domeniu usor de scris si de pronuntat.
  5. Alege un domeniu scurt, de 1-2 cuvinte. Primele 100.000 de site-uri din lume au, in medie, 9 caractere in numele domeniului.
  6. Alege un domeniu unic. Nu poti construi un brand care seamana izbitor cu unul deja existent.

Alegerea unui domeniu poate fi destul de grea. In cele mai multe cazuri, numele de domenii care suna bine sunt deja cumparate de altcineva. Nu te grabi in alegerea domeniului, acesta este important pentru utilizatori dar si pentru SEO.